Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

Δεύτερη Συνεδρία της Δ.Ι.Σ. για το μήνα Φεβρουάριο

Συνήλθε σήμερα, Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011, στην δεύτερη Συνεδρία Της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία:

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της προηγουμένης Συνεδρίας.

Επίσης συζήτησε και έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα και ενέκρινε αποσπάσεις Κληρικών της Εκκλησίας της Ελλάδος στο εξωτερικό.


Εκ της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου.

Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011

Πρώτη Συνεδρία της Δ.Ι.Σ. για το μήνα Φεβρουάριο

Συνήλθε σήμερα, Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011, στην πρώτη Συνεδρία Της για το μήνα Φεβρουάριο η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία:

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της Εξουσιοδοτήσεως.

Στη συνέχεια η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ενημερώθηκε από τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο για την Ειρηνική Επίσημη Επίσκεψή του στο Πατριαρχείο Αντιοχείας.

Τέλος η Διαρκής Ιερά Σύνοδος συζήτησε και έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.

Εκ της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου.

Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

Η ανιστόρητη Ιστορία του 1821

Γράφει ο κ. Κωνσταντίνος Χολέβας,
Πολιτικός Επιστήμων


Εν αρχή ην η κ. Ρεπούση που προσπαθούσε να πείσει τα ελληνόπουλα ότι η Τουρκοκρατία ήταν μία ιδανική περίοδος για τους προγόνους μας. Στη συνέχεια ήλθε η τετράτομη ιστορία των Βαλκανίων που χρηματοδοτήθηκε από τον γνωστό χρηματιστή Τζορτζ Σόρος και κινείται στη ίδια γραμμή υπέρ των Οθωμανών. Μετά ήλθε στην επικαιρότητα η άποψη ότι πριν από το 1821 δεν υπήρχε συγκροτημένη ελληνική εθνική συνείδηση, αλλά οι Ευρωπαίοι Διαφωτιστές μάς έμαθαν να λέμε ότι είμαστε Έλληνες. Όλα αυτά τα ιδεολογήματα συγκεντρώνονται σήμερα στη νέα τηλεοπτική σειρά του ΣΚΑΪ για το 1821. Δεν προσχωρώ σε συνωμοσιολογίες, αλλά πολλοί συμπατριώτες μας ευλόγως διερωτώνται αν υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα πίσω από την εργώδη αυτή προσπάθεια να ξαναγραφεί ή μάλλον να σβηστεί οριστικά η Ελληνική Ιστορία. Αφήνω την απάντηση στον κάθε νουνεχή αναγνώστη και θα ασχοληθώ με την αμιγώς ιστορική πλευρά της υποθέσεως ...

Ερώτημα πρώτον. Έχει δίκιο η άποψη που προβάλλεται στη σειρά του ΣΚΑΪ ότι η εθνική συνείδηση των Νεοελλήνων διαμορφώθηκε μόλις λίγα χρόνια πριν από το 1821; Φυσικά όχι. Εκατοντάδες μαρτυρίες Ελλήνων και ξένων, κληρικών και λαϊκών, περισσότερο ή λιγότερο μορφωμένων διαψεύδουν τους συντελεστές της σειράς. Ελληνικό έθνος με συνείδηση ενότητος υπάρχει από την Αρχαιότητα. Ήδη τον 5ο αιώνα π.Χ. ο Ηρόδοτος καταγράφει τα συνδετικά στοιχεία που ένωναν τις ελληνικές πόλεις κράτη: Η κοινή καταγωγή, η γλώσσα, η θρησκεία, τα ομότροπα ήθη. Συνεχίζεται αυτή η συνείδηση στην ελληνιστική και βυζαντινή περίοδο, με αποκορύφωμα την απάντηση του Αυτοκράτορα της Νικαίας Ιωάννη Βατάτζη προς τον Πάπα Νικόλαο Θ΄ το 1250: Είμαστε το αρχαίο γένος των Ελλήνων, από το οποίο άνθισε η σοφία για όλον τον κόσμο. Συνεχίζεται με την τελευταία ομιλία του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου όταν ονομάζει την Κωνσταντινούπολη «ελπίδα και χαρά πάντων των Ελλήνων».

Γύρω στο 1700 ο φλογερός ιεροκήρυκας Ηλίας Μηνιάτης παρακαλεί την Παναγία ως εξής: «Έως πότε το τρισάθλιον γένος των Ελλήνων έχει να ευρίσκεται εις τα δεσμά μιας ανυποφέρτου δουλείας;». Οι όροι Ρωμηός, Γραικός και Έλλην χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα και με παρεμφερή σημασία. Χαρακτηριστικό είναι το ποίημα του Ματθαίου Επισκόπου Μυρέων, ο οποίος το 1619 θρηνεί για την Άλωση χρησιμοποιώντας για το έθνος μας και τα τρία αυτά ονόματα. Από το 1529 έως το 1821 το δημοφιλέστερο ανάγνωσμα του λαού μας ήταν η «Φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου» που θύμιζε την δόξα των αρχαίων προγόνων. Το 1708 ο Νικόλαος Μαυροκορδάτος στο έργο του «Φιλοθέου Πάρεργα» γράφει ότι είμαστε το γένος των «άγαν Ελλήνων», δηλαδή καθαρόαιμοι Έλληνες. Και οι καραβοκύρηδες επί Τουρκοκρατίας τοποθετούσαν στα πλοία τους ως ακρόπρωρα τις μορφές των Αρχαίων Ελλήνων. Λαός, λοιπόν, και διανοούμενοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι υπάρχει συνέχεια του Ελληνισμού.

Ερώτημα δεύτερο: Περνούσαν καλά οι Έλληνες επί Τουρκοκρατίας, με δικαιώματα και ελευθερίες, όπως ακούσαμε από τον ΣΚΑΪ στις 25.1.2011; Ας αφήσουμε τις μαρτυρίες της εποχής εκείνης να απαντήσουν:

Στα μέσα του 17ου αιώνος ο Γάλλος Ιησουίτης Ρισάρ καταγράφει τις εντυπώσεις του από την υπόδουλη Ελλάδα: «Να σκεφθεί κανείς ότι ουδέποτε από την εποχή του Νέρωνος, του Δομητιανού και του Διοκλητιανού έχει υποστεί ο Χριστιανισμός διωγμούς σκληρότερους από αυτούς που αντιμετωπίζει σήμερα η ανατολική Εκκλησία...». Τον 17ο αιώνα ο Μουσουλμάνος περιηγητής Εβλιγιά Τσελεμπή περιγράφει βιαίους εξισλαμισμούς και παιδομάζωμα στη Βέροια, στην Έδεσα και σε άλλες πόλεις. Το δημοτικό μας τραγούδι έχει καταγράψει τον θρήνο των μανάδων για τα παιδιά τους ως εξής: «Ανάθεμά σε Βασιλιά (σ.σ. Σουλτάνε) και τρισανάθεμά σε ... να μάσεις παιδομάζωμα , να κάνεις Γενιτσάρους... πέρσυ πήραν τον γιόκα μου φέτος τον αδελφό μου»! Περί το 1760 ο Ιωάννης Πρίγκος από το Πήλιο γράφει: «Τέτοιος βάρβαρος άδικος είναι ο Τούρκος». Στα τέλη του 18ου αιώνος ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης καταγράφει 87 από τα αναρίθμητα μαρτύρια Νεομαρτύρων, δηλαδή Χριστιανών που βασανίσθηκαν και θανατώθηκαν λόγω της Χριστιανικής τους πίστης. Ο Φωτάκος Χρυσανθόπουλος, υπασπιστής του Θ. Κολοκοτρώνη, στα Απομνημονεύματά του μάς δίνει μαρτυρία κρυφού σχολειού που οργάνωναν οι ιερείς φοβούμενοι τους Τούρκους.

Ερώτημα τρίτο: Οι κλέφτες ήσαν εθνικοί αγωνιστές ή φυγόδικοι εγκληματίες, όπως ακούσαμε από τον ΣΚΑΪ; Αν κάποιος Έλληνας έβλεπε τον Τούρκο να βιάζει την αδελφή του και επετέθη στον βιαστή, τότε ναι, ίσως κάποιοι από τους κλέφτες των βουνών να ήσαν φυγόδικοι. Αλλά από το άδικο δικαστήριο του κατακτητή. Σημαντική λεπτομέρεια, η οποία αποσιωπήθηκε. Όσο δε για την συνείδηση των ίδιων των κλεφτών, την εξηγεί ο Θ. Κολοκοτρώνης, ο οποίος ανδρώθηκε μέσα στην κλεφτουριά. Λέγει, λοιπόν, στον Άγγλο Ναύαρχο Χάμιλτον ότι οι κλέφτες και οι αρματολοί στα βουνά είναι η φρουρά του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, η οποία συνεχίζει ακόμη να πολεμά.

Ερώτημα τέταρτο: Ήσαν μόνο οικονομικά τα αίτια της Ελληνικής Επαναστάσεως; Αυτή τη μονομερή ερμηνεία την καθιέρωσαν κάποτε οι Έλληνες μαρξιστές, αλλά οι ίδιοι την απέσυραν στο συνέδριο του Κέντρου Μαρξιστικών Ερευνών το 1981. Όμως αξία έχει η άποψη των ίδιων των αγωνιστών: Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος, διεκήρυξε ο Αλ. Υψηλάντης τον Φεβρουάριο του 1821. Αγωνιζόμαστε για τον Χριστό και τον Λεωνίδα, έγραφε η προκήρυξη του Αθανασίου Διάκου που δημοσιεύθηκε σε ιταλική εφημερίδα της Τεργέστης. Αυτά προς το παρόν.

Ομιλία της Σχολής Γονέων

Ομιλία στο πλαίσιο λειτουργίας της Σχολής Γονέων της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011 και ώρα 18:30’ το απόγευμα στο Παπαστράτειο Μέγαρο της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου.

Ομιλητής θα είναι ο πανοσιολογιώτατος αρχιμ. Κύριλλος Κωστόπουλος, διδάκτωρ Κανονικού Δικαίου και ιεροκήρυξ της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών, ο οποίος θα αναπτύξει το θέμα: «Η εργασία ως απαιχμαλωσία από τον εγωκεντρισμό».

Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

Ομιλίες π. Μωυσή στην Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας

Τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011 στον Ι. Ναό Ζωοδόχου Πηγής Αγρινίου πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση του Ιεραποστολικού Συλλόγου «Παναγία της Μυρτιάς», με ομιλητή τον οσιολογιώτατο αγιορείτη μοναχό Μωυσή με θέμα «Η Εκκλησία σήμερα».

Ο λόγος του γέροντα Μωυσή, πράος και πατερικός, έρχεται να δώσει πνευματική ενίσχυση στους πιστούς που σήμερα όσο ποτέ έρχονται αντιμέτωποι με ποικίλα προβλήματα του καθημερινού τους βίου. Ο π. Μωυσής τόνισε ότι: «Η Εκκλησία έχει βάση της τον Ουρανό, δεν είναι μια επίγεια δυναστεία, μεταμορφώνει, αγιάζει, ευλογεί και εμπνέει τον άνθρωπο, τον προσανατολίζει στο Φώς. Είναι πάντα ένα ανοιχτό φαρμακείο και θεραπευτήριο για τον άνθρωπο που τον περιμένει για να τον σώσει ως μόνη πηγή αγιασμού και σωτηρίας».

Ο γέροντας Μωυσής σήμερα 1 Φεβρουαρίου θα ομιλήσει στην Γενική Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας στο Αγρίνιο με θέμα «Εκκλησία και δόγμα» και το απόγευμα και ώρα 6.30 στο Πνευματικό Κέντρο της Ι. Μητροπόλεως στην Ιερά Πόλη Μεσολογγίου με θέμα «Η οικογένεια σήμερα».


Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Πρόγραμμα Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου

ΠΕΜΠΤΗ 3 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011
07:30' - ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΣΥΜΕΩΝ ΙΕΡΑΣ ΠΟΛΕΩΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Όρθρος – Πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία


ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

07:30' – ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΘΕΡΜΟΥ
Όρθρος – Πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία


ΤΕΤΑΡΤΗ 9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

17:00’ – ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΡΑΪΝΩΝ ΤΡΙΧΩΝΙΔΟΣ
Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός


ΠΕΜΠΤΗ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

07:30' - ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΕΥΗΝΟΧΩΡΙΟΥ
Όρθρος – Πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία


ΠΕΜΠΤΗ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

17:00’ – ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ ΤΟΥ ΕΝ ΣΚΛΑΒΑΙΝΟΙΣ - ΣΚΛΑΒΑΙΝΑ ΒΟΝΙΤΣΗΣ
Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός


ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

07:30' - ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΜΥΡΤΙΑΣ
Όρθρος – Θεία Λειτουργία – Τετραετές Μνημόσυνο μακαριστού Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας κυρού ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ και εξάμηνο Μνημόσυνον μακαριστού καθηγουμένου Αρχιμ. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ


ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 201107:30' – ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΑΤΟΥΝΗΣ
Όρθρος – Αρχιερατική Θεία Λειτουργία – Εις διάκονον χειροτονία του κ. Γεωργίου Τσαρνά


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

18:00' - ΙΕΡΟ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΟ ΑΓΙΑΣ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΙΑΣ
Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός


ΚΥΡΙΑΚΗ 20 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

07:30' - ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΓΕΝΕΣΙΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΓΑΛΑΤΑ
Όρθρος – Αρχιερατική Θεία Λειτουργία


ΣΑΒΒΑΤΟ 26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

07:30' – ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΣΑΡΔΗΝΙΩΝ ΒΑΛΤΟΥ
Όρθρος – Αρχιερατική Θεία Λειτουργία


ΚΥΡΙΑΚΗ 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

07:30' – ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΤΡΙΧΩΝΙΔΟΣ
Όρθρος – Αρχιερατική Θεία Λειτουργία – Εις διάκονον χειροτονία του κ. Αθανασίου Φραγκοτάσιου

Πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία για τον πολιούχο του Ναυπλίου

Πολυαρχιερατική θεία λειτουργία τελέσθηκε σήμερα ανήμερα της εορτής του πολιούχου της πόλης του Ναυπλίου Αγίου Αναστασίου στον παλλιό ναό του Αγίου στο Ναύπλιο εκεί που μαρτύρησε ο Αγιος χοροστατούντος του μητροπολίτη Σπάρτης Ευστάθιου με τη συμμετοχή των Μητροπολιτών Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμά και Αργολίδας Ιακώβου και του θεοφιλεστάτου Επισκόπου Επιδαύρου Καλλινίκου.

Στο τέλος της θειας λειτουργίας ο Μητροπολίτης Ευστάθιος κυρηξε τον θείο λόγο και μεταξύ αλλων τόνισε την ανάγκη των Ελλήνων να αντισταθούν και να διαμαρτυρηθούν για την ορθοδοξία και για την διαστρέβλωση που γίνεται απο κάποιους στην ιστορία του έθνους μας κατα την απελευθέρωση της Ελλάδας απο τους Τούρκους, μιας κι οπως τόνισε σήμερα γιορτάζουμε την μνήμη του Αγίου Αναστασίου ο οποιος μαρτύρησε κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας για να υπερασπιστεί την ορθόδοξη πίστη του.

Κατόπιν ακολούθησε λιτάνευση της ιερας εικόνας σε ολη την πόλη παρουσία των πολιτικών και στρατιωτικών αρχων του Νομού και πλήθους κόσμου.


Ο Άγιος Αναστάσιος ο Νεομάρτυρας εκ Ναυπλίου
Ο Άγιος Αναστάσιος ήταν γέννημα και θρέμμα της πόλης του Ναυπλίου και έκανε το επάγγελμα του ζωγράφου. Αρραβωνιάστηκε την κόρη ενός χριστιανού, αλλά επειδή αυτή δεν είχε καλή ζωή, ο Αναστάσιος διέλυσε τον αρραβώνα. Οι συγγενείς όμως της κοπέλας έκαναν διάφορα σατανικά μάγια στον Αναστάσιο, για να τον εκδικηθούν με αποτέλεσμα ο Αναστάσιος να χάσει τα λογικά του. Εκμεταλλευόμενοι αυτή του την κατάσταση οι Τούρκοι, τον εξισλάμισαν. Αλλά όταν ο Θεός ευλόγησε και συνήλθε στα λογικά του, με θάρρος αποκήρυξε τον Ισλαμισμό και με γενναιότητα ομολόγησε τη χριστιανική του πίστη. Οι Τούρκοι, με διάφορες κολακείες και υποσχέσεις προσπάθησαν να τον μεταπείσουν, αλλά ο Αναστάσιος παρέμεινε ακλόνητος στη χριστιανική ομολογία του. Τότε την 1η Φεβρουαρίου 1655 υπέμεινε μαρτυρικό θάνατο από τους Τούρκους με διαμελισμό. Δηλαδή τον κατέσφαξαν με μαχαίρια.

Το Ναύπλιο τον έκανε πολιούχο του και ωραίος ναός στολίζει την πόλη αυτή προς τιμήν του νεομάρτυρα.

Ναύπλιο, του Βαγγέλη Μπουγιώτη
πηγη: ΑΜΕΝ.gr