Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Πανηγυρικά εορτάστηκε ο Πολιούχος Ναυπλίου Άγιος Αναστάσιος

Πανηγυρικά εορτάστηκε η μνήμη του Αγίου Αναστάσιου πολιούχου της πόλεως του Ναυπλίου παρουσία των τοπικών και στρατιωτικών αρχών της πόλης.

Στο πανηγυρικό εσπερινό που έγινε σήμερα το απόγευμα 31.01.2011 χοροστάτησε ο μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς, παρουσία του Μητροπολίτη Αργολίδας κ. Ιακώβου και του Θεοφιλέστατου Επισκόπου Επιδαύρου κ. Καλλινίκου.

Να σημειωθεί, πως ο αρχιερατικός εσπερινός έγινε στον νέο προσκυνηματικό ιερό ναό του Αγίου Αναστασίου, ενώ ανήμερα της εορτής η Πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία θα γίνει στον παλαιό ναό της Παναγίας όπου βρίσκεται και το σημείο που μαρτύρησε ο Άγιος.

Τέλος, στον πανηγυρικό εσπερινό που τελέσθηκε έδωσε το παρόν του και ο νέος περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης.

πηγη: Romfea.gr





Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011

Εορτή της Μητέρας

Την Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011 και ώρα 6:30’μ.μ., επ’ ευκαιρία της εορτής της μητέρας, θα πραγματοποιηθεί στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως ομιλία από τον Οσιολογιώτατον μοναχόν Μωυσήν Αγιορείτη, με θέμα: «Η οικογένεια σήμερα».

Παρακαλούμε όπως τιμήσετε τον ομιλητή με την παρουσία σας.


Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως

Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Μήνυμα του Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμά για την εορτή των Τριών Ιεραρχών


Αγαπητά μου παιδιά,

Για μία ακόμη φορά εφέτος, εορτάζετε την δική σας εορτή, την εορτή των ελληνικών γραμμάτων, τιμώντας τους τρεις μεγίστους φωστήρες, τους τρεις αγίους Ιεράρχες.

Αρχικά το 1826 και οριστικά το 1843 καθιερώθηκε η εορτή των Τριών Ιεραρχών για το ελεύθερο πλέον ελληνικό κράτος, σαν εορτή της ελληνικής παιδείας. Το νεοσύστατο τότε Ελληνικό κράτος, ήθελε ολοκληρωμένα πρότυπα αρετών και επιστήμης για να εμπνέουν την ελληνική σπουδάζουσα νεότητα.

Οι Τρεις Ιεράρχες, τα ολοκληρωμένα πρότυπα, τα οποία με τη φιλομάθειά τους, τη φιλοπονία τους, τις πολυετείς επιτυχημένες και άριστες σπουδές τους στα επιφανέστερα τότε κέντρα γραμμάτων, την καλλιέργεια αρετών και την κοινωνική τους δράσι, γίνονται οδηγοί και χειραγωγοί της ελληνικής μας νεότητος.

Πώς τα επέτυχαν όλα αυτά; Επέτυχαν τόσα πολλά γιατί στήριξαν τη ζωή τους και την πρόοδο τους στο αιώνιο θεμέλιο, τον Κύριο Ιησού Χριστό μας. Χωρίς Χριστό, και ο ισχυρότερος άνθρωπος είναι αδύναμος. Και ο υψηλότερος μπορεί να πέσει και να συντριβεί.

Παρ’ όλες τις προόδους τις επιστήμης, παρ’ όλα τα τεχνικά και ηλεκτρονικά επιτεύγματα, ο άνθρωπος είναι μικρός και μετέωρος, όταν στηρίζεται σε ανθρώπινες μόνο δυνάμεις.

Οι Τρεις Ιεράρχες παρ’ ότι ήταν πλούσιοι, προσοντούχοι και παιδιά ονομαστών οικογενειών, δεν παρασύρθηκαν από φωνές εντυπωσιακές και φθοροποιές, γιατί οδηγούμενοι από το φως του Χριστού και στηριζόμενοι στην αλήθειά Του έμειναν εδραίοι και αμετακίνητοι στο χώρο της αληθινής προόδου.

Τώρα που τους τιμούμε ως πρότυπα της νεότητος και προστάτες των ελληνικών γραμμάτων, σας παρακαλώ παιδιά μου να θελήσετε να θέσετε στη ζωή σας σαν μόνα αιώνια πρότυπα, τους Τρεις Ιεράρχες.

Και όπως εκείνοι άκουσαν, μιμήθηκαν τον Χριστό και ενώθηκαν μαζί Του με τα άγια μυστήρια, έτσι κι εσείς θελήστε να γίνετε μαθητές του Χριστού μας, να φέρετε το φως του στις νεανικές καρδιές σας, να στηρίξετε το μέλλον σας στην πανσοφία Του και την παντοδυναμία Του.

Μην ακούτε ξένες από το θέλημα του Χριστού φωνές. Αν κάποιοι σας καλούν να απομακρυνθήτε από το Χριστό, ζητήστε τους να σας υποδείξουν, έξω από το φως του Χριστού, πρότυπα ολοκληρωμένα σαν τους Τρεις Ιεράρχες. Δεν θα βρουν.

Μόνο ο Χριστός αναδεικνύει Τρεις Ιεράρχες, γιατί μόνο ο Χριστός είναι Θεός.

Μείνετε πιστοί στη φωνή της Εκκλησία μας, μη παρασύρεσθε από μεγάλα και τρανά ονόματα ανθρώπων. Μη θαμπώνεσθε από σβησμένους αστέρες, που ποτέ δεν είχαν φως. Μη δώσετε την καρδιά σας σε υλικά πράγματα και φιλήδονες απολαύσεις.

Στηρίζοντας το οικοδόμημα της ζωής σας και της προόδου σας στο αιώνιο θεμέλιο, το Χριστό, όπως οι Τρεις Ιεράρχες, θα επιτύχετε παντού, όπως εκείνοι.

Ως πνευματικός σας Πατέρας προσεύχομαι και θα προσεύχομαι πάντοτε, για την αληθινή πρόοδό σας. Εύχομαι να σας χαρίζει ο Κύριος υγεία, δύναμι, φωτισμό και επιτυχημένη πρόοδο, αλλά και στους καλούς σας εκπαιδευτικούς να προσφέρει απλόχερα την ευλογία και πλούσια τη χάρι Του.


Με πατρική αγάπη

Ο Μητροπολίτης

† ο Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμάς

Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

Εκδήλωση για τους Τρεις Ιεράρχες


Η Σχολή Γονέων της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας, με την ευκαιρία της εορτής των Τριών Ιεραρχών, θα πραγματοποιήσει εορταστική εκδήλωση την Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011 και ώρα 18:30 μ.μ., στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Νομαρχιακού Μεγάρου Αιτωλοακαρνανίας.

Ομιλητής θα είναι ο φιλόλογος και συγγραφέας κ. Κωνσταντίνος Γανωτής, ο οποίος θα αναπτύξει το θέμα: «Οι Τρείς Ιεράρχες και τα παιδιά μας».

Εκδήλωση Ιεραποστολικού Συλλόγου "ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΣ ΜΥΡΤΙΑΣ"


Ο Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύλλογος «Παναγία της Μυρτιάς»

με την ευκαιρία εορτασμού των εννιακοσίων (900) ετών

από την ίδρυση της Ιεράς Μονής Εισοδίων της Θεοτόκου Μυρτιάς

και πεντακοσίων είκοσι (520) από την ιστόρηση

της θαυματουργού εικόνος «Η Ελπίς των Απελπισμένων»

διοργανώνει εκδήλωση στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής Αγρινίου

την Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011 και ώρα 6:00 μ.μ.

Ομιλητής θα είναι ο οσιολογιώτατος μοναχός και συγγραφέας

π. Μωϋσής Αγιορείτης

με θέμα: «Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ ΣΗΜΕΡΑ».


Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

«Ψυχική ανάπτυξη και εξέλιξη του παιδιού και ο ρόλος της οικογένειας»

Πραγματοποιήθηκε στο Αγρίνιο, την Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011 εκδήλωση της Σχολής Γονέων της Ιεράς Μητροπόλεως στο Παπαστράτειο Μέγαρο, με ομιλήτρια την κα. Βασιλική Χαντζαρά, Διευθύντρια Ε.Σ.Υ. Πανεπιστημιακής παιδοψυχιατρικής Κλινικής Νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία», η οποία ανέπτυξε το θέμα: «Ψυχική ανάπτυξη και εξέλιξη του παιδιού και ο ρόλος της οικογένειας».

Συγκινητική ήταν η συμμετοχή του κόσμου που κατέκλυσε την αίθουσα και μετά από την εισήγηση υπέβαλε τα ερωτήματά του και διεξήχθη ένας γόνιμος και εποικοδομητικός διάλογος.


Κείμενο - Φωτογραφίες: Νίκος Πετρόπουλος
 

Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011

Το κράτος φεύγει, ο Ιερέας μένει

Του Κωνσταντίνου Χολέβα, Πολιτικού Επιστήμονος
 

Στις 5 συνταξιοδοτήσεις δημοσίων υπαλλήλων, ένας θα προσλαμβάνεται. Τάδε έφη ΔΝΤ, αυτά προτείνει και η κυβέρνηση, ώστε να ξελαφρώσει ο δημόσιος τομέας από το υπερβάλλον προσωπικό. Υπάρχει όμως λόγος να εφαρμοσθεί ο ίδιος κανόνας και στις χειροτονίες ιερέων; Σαφώς όχι.

Πρώτον, διότι οι ιερείς δεν είναι απλοί δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά θρησκευτικοί λειτουργοί. Αυτό το αναγνώρισε και επισήμως η Πολιτεία εξαιρώντας από τη δικαιοδοσία του ΑΣΕΠ τον διορισμό εφημερίων.

Δεύτερον, διότι τη διακονία και τις πνευματικές, κοινωνικές και διοικητικές υπηρεσίες που προσφέρει ο ιερέας δεν μπορεί να τις προσφέρει οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο με άλλη ιδιότητα. Μπορεί τα κενά που έχει λ.χ. το ΙΚΑ να τα συμπληρώσουμε με διοικητικούς υπαλλήλους που περισσεύουν από μία ΔΕΚΟ, όμως την κενή θέση ιερέως στο χωριό δεν μπορεί να την καλύψει ο μηχανοδηγός του ΟΣΕ ή ο πιλότος της πρώην κρατικής ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ. Μόνο χειροτονημένος από ορθόδοξο κανονικό επίσκοπο κληρικός μπορεί να εκπληρώσει αυτά τα καθήκοντα.

Τρίτον, διότι οι χειροτονίες κάθε χρόνο ανέρχονται σε λίγες εκατοντάδες, άρα δεν προκύπτει ιδιαίτερη επιβάρυνση του Δημοσίου. Τέταρτον, διότι θα πληγούν κυρίως οι ακριτικές μητροπόλεις που έχουν πολλά κενά.

Πέμπτον, διότι θα υπάρξουν σοβαρές συνέπειες και για τα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία μας.

Η Εκκλησία της Ελλάδος έχει αποσπάσει κληρικούς της σε περιοχές ποιμαντικής ευθύνης του Οικουμενικού Πατριαρχείου (π.χ. Γερμανία), αλλά και άλλων Πατριαρχείων, όπως π.χ. στην Αφρική. Αλλά και κατά τρόπο άμεσο πλήττεται το Οικουμενικό Πατριαρχείο, στο οποίο υπάγονται εκκλησιαστικώς η Κρήτη και τα Δωδεκάνησα.

Πώς θα ζητεί η ελληνική Πολιτεία από την Τουρκία και τη διεθνή κοινότητα να σεβασθούν τα θρησκευτικά, εκπαιδευτικά και ιδιοκτησιακά δικαιώματα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, όταν η ίδια θα έχει περιορίσει τη δυνατότητα του Πατριαρχείου να χειροτονεί κληρικούς;

Σε πολλές ακριτικές περιοχές, αλλά και σε ορεινά ή απομακρυσμένα χωριά της υπόλοιπης Ελλάδας, ο παπάς είναι ο μόνος που έχει μείνει κοντά στους λίγους κατοίκους και τους προσφέρει στήριγμα, παρηγοριά, ηθική συμπαράσταση, πνευματική συμβουλή, κοινωνική διακονία. Το κτύπημα της καμπάνας είναι το μόνο που έχει απομείνει σ' αυτούς τους ανθρώπους για να μην απογοητευθούν τελείως και φύγουν. Κάποτε υπήρχε αστυνομικός σταθμός. Τώρα έφυγε και μεταφέρθηκαν οι αρμοδιότητες στη γειτονική ή και σε πιο μακρινή πόλη. Υπήρχαν πριν από λίγες δεκαετίες δημοτικά σχολεία, έστω και μονοθέσια ή διθέσια. Έκλεισαν και αυτά. Λειτουργούσε υποτυπωδώς κάποιο γραφείο των ΕΛ.ΤΑ. ή κάποια θυρίδα τραπέζης. Πάνε, έφυγαν, έπεσαν θύματα του συγκεντρωτισμού.

Ο Καποδίστριας και ο Καλλικράτης κατήργησαν και τη βαθμίδα της κοινοτικής αυτοδιοίκησης, που έδινε μία αίσθηση ζωντάνιας στα χωριά. Τώρα ταξιδεύει χιλιόμετρα ο κάτοικος του χωριού για να βρει το δημαρχείο. Στις μεθοριακές περιοχές της Ηπείρου και της Μακεδονίας διαλύθηκαν τα στρατόπεδα ή μειώθηκαν οι στρατιώτες, που έδιναν κίνηση στην οικονομία και αίσθημα ασφαλείας στον πληθυσμό.

Το κράτος, λοιπόν, έφυγε από αυτά τα χωριά. Και τι έμεινε Μόνον ο ιερέας. Δάσκαλος και γιατρός μαζί. Παιδαγωγός και παρηγορητής. Παρών δίπλα τους στις πιο μεγάλες χαρές και τις πιο μεγάλες λύπες. Και θέλουμε τώρα και αυτόν να τον καταργήσουμε; Θέλω να πιστεύω ότι η κυβέρνηση καταλαβαίνει ότι δεν είναι δυνατόν να τα ισοπεδώνουμε όλα στο όνομα του Μνημονίου και του ΔΝΤ. Είμαι βέβαιος ότι υπάρχει η καλή διάθεση και από πλευράς Εκκλησίας και από πλευράς Πολιτείας να βρεθεί λύση.

Μερικοί αγνοούντες ή κακόπιστοι διερωτώνται γιατί μισθοδοτούνται οι ιερείς από το κράτος. Τους εξηγούμε ότι αυτό περιλαμβάνεται στη γραπτή σύμβαση του 1952 μεταξύ της Εκκλησίας της Ελλάδος και της ελληνικής κυβερνήσεως με πρωθυπουργό τον Νικόλαο Πλαστήρα. Τότε η Εκκλησία συμφώνησε να παραχωρήσει το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας που της είχε απομείνει για να ανακουφισθούν οι ανάγκες του λαού μας μετά από την αιματοβαμμένη δεκαετία 1940 – 1950.Σε αντάλλαγμα η Πολιτεία ανέλαβε τη μισθοδοσία του κλήρου.

Ακούονται, όμως, και διάφορες φωνές που προτείνουν με πρόσχημα την οικονομική κρίση τον λεγόμενο χωρισμό Εκκλησίας και Πολιτείας.

Ο καθένας εννοεί ίσως με διαφορετικό τρόπο αυτό τον όρο. Άλλωστε για να υπάρξει χωρισμός πρέπει να προϋπάρχει ... γάμος και αυτό δεν ισχύει. Οι ρόλοι είναι διακριτοί στο ισχύον Σύνταγμα. Επειδή, όμως, η συζήτηση εντείνεται στις ημέρες μας, κρίνω σκόπιμο να θυμίσω τις απόψεις ενός έγκυρου νομικού.

Ο διακεκριμένος συνταγματολόγος και σήμερα υπουργός κ. Ανδρέας Λοβέρδος, έγραφε στις 21/5/2000 στον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ τα εξής: « Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι δεν πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός Κράτους Εκκλησίας. Θεωρούσαμε επιβεβλημένο αυτόν τον διαχωρισμό τον καιρό που στην Ελλάδα είχαμε βαρύτατες προσβολές των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και ειδικά του δικαιώματος της θρησκευτικής συνείδησης. Αυτό το αγαθό πλέον προστατεύεται ... Δεν επιθυμώ την Εκκλησία "νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου", όπως τη θέλει ο χωρισμός Κράτους Εκκλησίας.

Επιθυμώ την Ορθόδοξη Εκκλησία ως επικρατούσα στη χώρα μας θρησκεία, να έχει την αναγνώριση του άρθρου 3 του Συντάγματος, με κριτήριο του τι ασπάζεται η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών ».

Στη δύσκολη εποχή μας με την πολυσχιδή κρίση κινδυνεύει κοινωνία μας να κυριευθεί από απελπισία και απαισιοδοξία. Η πίστη στον Θεό και η πνευματική συμπαράσταση του ορθοδόξου κληρικού μπορούν να ρίξουν βάλσαμο στην ψυχή του λαού μας.