Πέμπτη, 25 Αυγούστου 2011

Η εορτή του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού και τα ονομαστήρια του Σεβασμιωτάτου

Με λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια εορτάστηκε την Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011, η μνήμη του προστάτου και πολιούχου της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, στην Ιερά Μονή Αγίου Κοσμά στο Μέγα Δένδρο Θέρμου. Στις λατρευτικές εκδηλώσεις έλαβαν μέρος - προσκεκλημένοι του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Κοσμά - οι Μητροπολίτες Προικοννήσου κ. Ιωσήφ, Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας και Δράμας κ. Παύλος.

Το απόγευμα της Τρίτης τελέσθηκε στο καθολικό της Ιεράς Μονής ο πανηγυρικός πολυαρχιερατικός Εσπερινός χοροστατούντος του Μητροπολίτου Δράμας, ο οποίος κήρυξε και τον θείο λόγο. Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στην διαχρονική προσφορά του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού στον Ελληνισμό, στο ιεραποστολικό του έργο και στην παιδαγωγική του προσφορά με την ίδρυση σχολείων απ’ όπου περνούσε.

«Αν υπάρχει Ελλάδα ελεύθερη, στον Άγιο Κοσμά το χρωστά. Αν υπάρχουν πολιτικοί σήμερα που διαφεντεύουν τον τόπον αυτόν, αν δεν ήταν ο Άγιος Κοσμάς, πολλοί εξ αυτών θα ήσαν ανεπάγγελτοι, ή στο εξωτερικό υπάλληλοι» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος και συνέχισε: «Θα πρέπει αντισταθούμε, θα πρέπει το κήρυγμα του αγίου Κοσμά να το ενστερνιστούμε, να το ανανεώσουμε, να το φέρουμε στην επιφάνεια, να εφαρμόσουμε τις διδαχές του στη ζωή μας, στην κοινωνία μας, στην πατρίδα μας. Να μην διαμαρτυρόμεθα μόνον για περικοπές μισθών, αλλά να διαμαρτυρόμεθα για περικοπές αξιών, για την περιφρόνηση του Χριστού, για τον εκμαυλισμό της νεολαίας μας και να ζητήσουμε πρωτίστως την πνευματική παλινόρθωση της πατρίδος μας, της χώρας των μαρτύρων και των ηρώων».

Καταλήγοντας ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε στον εορτάζοντα Ποιμενάρχη μας να ποιμαίνει επί πολλά έτη με τον ιεραποστολικό του ζήλο την τοπική μας Εκκλησία και να μιμείται το παράδειγμα του μεγάλου αγίου Κοσμά.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Κοσμάς ευχαρίστησε τους Αγίους Αρχιερείς που προσήλθαν να τιμήσουν την μνήμη του αγίου Κοσμά, τονίζοντας ότι είναι ιδιαίτερη χαρά για εκείνον και τον λαό της Μητροπόλεώς του η παρουσία τους στην Ιερά Μονή και κάλεσε τους πιστούς να μιμηθούν την ζωή και το έργο του μεγάλου αγίου.


Το πρωί της αγιωνύμου ημέρας τελέσθηκε στην Ιερά Μονή η ακολουθία του Όρθρου χοροστατούντος του Μητροπολίτου Νεαπόλεως και στη συνέχεια η πολυαρχιερατική θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Μητροπολίτου Προικοννήσου. Στη θεία Λειτουργία εκτός των προαναφερθέντων αρχιερέων, συμμετείχε και ο Μητροπολίτης Λευκάδος και Ιθάκης κ. Θεόφιλος.

Τον θείο λόγο κήρυξε ο Μητροπολίτης Προικοννήσου, ο οποίος αναφέρθηκε στη ζωή και το έργο του αγίου Κοσμά του Αιτωλού. Ανέφερε ότι ο άγιος Κοσμάς αναδεικνύεται πρότυπο αρετής, ομολογίας και ασκητικότητος. Επεσήμανε επίσης ότι από το όλο έργο του αγίου Κοσμά ξεχωρίζει το σταυρικό στοιχείο και η υπομονή, μια αρετή που χρειάζεται ιδιαίτερα στις μέρες μας, καθώς θα κληθούμε να ζήσουμε σε μια από τις πιο σκοτεινές εποχές μετά την τουρκοκρατία, με την οικονομική κρίση που είναι η κορυφή του παγόβουνου. Κάλεσε τους πιστούς να οπλιστούν με πνευματικά όπλα, με ψυχή και Χριστό, αφού η χριστιανική ζωή δεν είναι καλοπέραση και ντόλτσε βίτα.

Και κατέληξε ευχόμενος στον εορτάζοντα Μητροπολίτη μας. «Χρόνια πολλά ευλογημένα τέκνα της Αιτωλοακαρνανίας, να χαίρεστε τον αγιασμένο Δεσπότη σας, τον αξιόθεο αρχιερέα που στέκει μετά παρρησίας πολλής ενώπιον του αγίου θυσιαστηρίου και εύχεται για εσάς και σας αγιάζει. Δεν είναι πολλές επαρχίες ευλογημένες με τέτοια αναστήματα. Τώρα που τον έχετε να τον αγαπάτε και να είστε ενωμένοι μαζί του όπως οι χορδές με το βιολί για να αποδίδετε την μελωδία της πίστεως».

Πριν την απόλυση της θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας ευχαρίστησε τους αγίους αρχιερείς, καθώς και τους άρχοντες της περιοχής και τον φιλόχριστο λαό, για την παρουσία τους, αλλά και για τις ευχές τους προς τον Ποιμενάρχη τους.

«Εύχεσθε κι εμείς και όλοι οι Έλληνες, άρχοντες και αρχόμενοι να ακούσουμε το μήνυμα του Αγίου Κοσμά», ανέφερε ο Σεβασμιώτατος και συνέχισε:

«Καθαρό, αδαμάντινο, θεόπνευστο το μήνυμα του αγίου Κοσμά του Αιτωλού, θέλει κατ’ αρχάς κληρικούς καθαρούς σαν τους αγγέλους, θέλει γονείς σαν τα δένδρα τα θαλερά και τα καρποφόρα για να δίνουν καθαρούς, ωφέλιμους χυμούς στα παιδιά τους, θέλει παιδαγωγούς με πίστι στο Χριστό και στην Ελλάδα, παιδαγωγούς με ιδανικά και αξίες για να αναδεικνύουν σχολεία που θα μεταμορφώνουν τους νέους, θέλει οικογένειες κατ’ οίκον εκκλησίες για να ανορθωθή η κοινωνία μας.

Εύχεσθε Σεβασμιώτατοι να ακούσουν οι Πανέλληνες το μήνυμα του Αγίου Κοσμά, να ξυπνήση η Ελλάδα, να παύση να πολεμά τον Χριστό, να μετανοήσει για να σωθούμε όλοι μας από την παντοειδή φθορά που μας οδηγεί η χωρίς Χριστό και Ελλάδα ζωή που επιδιώκουν να επιβάλλουν πολλοί νεροκουβαλητές της αντιχρίστου τακτικής σήμερα».

Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας οι Αρχιερείς μετέβησαν στο χωριό Μέγα Δένδρο, πλησίον της Ιεράς Μονής, όπου σώζονται τα ερείπια της πατρικής οικίας του Αγίου Κοσμά, όπου τέλεσαν ειδική δέηση, στην οποία προέστη ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως.


Το απόγευμα στην πόλη του Θέρμου τελέσθηκε ο μεθέορτος αρχιερατικός Εσπερινός χοροστατούντος του Μητροπολίτου Προικοννήσου και στη συνέχεια η λιτάνευση της ιεράς εικόνος του Αγίου κατά την καθιερωμένη τάξη. Η λιτανευτική πομπή ξεκίνησε από τον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου και κατέληξε στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Στην κεντρική πλατεία έγινε δέηση και μίλησε στους πιστούς ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως, ο οποίος με τον συγκλονιστικό και ποιητικό του λόγο καθήλωσε τους πιστούς που είχαν κατακλύσει την πλατεία και τους πέριξ αυτής δρόμους. Ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως τόνισε ότι η αγιότητα είναι αυτή που θα νικήσει στο τέλος και κάλεσε τους πιστούς να μην χάνουν το θάρρος τους και να έχουν την ελπίδα τους στον Θεό και τους αγίους του, στις δύσκολες αυτές μέρες που περνάμε. «Η ομορφιά θα νικήσει την ασχήμια, η αγάπη θα νικήσει το μίσος, η αγιότητα θα νικήσει στο τέλος» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια στο πνευματικό κέντρο του Ιερού Ναού, οι αρχές της περιοχής και οι πιστοί ευχήθηκαν στον εορτάζοντα Ποιμενάρχη μας.

Στην λιτάνευση της ιεράς εικόνος συμμετείχαν στρατιωτικό άγημα της 132 Σ.Μ., η φιλαρμονική του Δήμου Αγρινίου και της Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου, μέλη των πολιτιστικών συλλόγων και μαθητές της ευρύτερης περιοχής, οι πολιτικοί και στρατιωτικοί άρχοντες του τόπου και πλήθος πιστών που και τις δύο ημέρες άλλωστε κατέκλυσαν την Ιερά Μονή για να να προσκυνήσουν το ιερό λείψανο του αγίου Κοσμά και να συμμετάσχουν στις ιερές ακολουθίες.

Φωτογραφίες: Βασίλειος Μυλωνάς

Εσπερινός








Όρθρος - Θεία Λειτουργία

















Μεθέορτος Εσπερινός - Ιερά Λιτανεία















Τρίτη, 16 Αυγούστου 2011

Κυκλοφόρησε το 18ο τεύχος του Περιοδικού «ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ»


Κυκλοφόρησε το 18ο τεύχος (Απρίλιος – Μάιος – Ιούνιος 2011) του Περιοδικού «ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ», που εκδίδει η Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Το τεύχος είναι αφιερωμένο σε μια μεγάλη μορφή της νεοελληνικής λογοτεχνίας, τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, με αφορμή την συμπλήρωση 100 χρόνων από την κοίμησή του († 1911).

Στο αφιέρωμα, με τίτλο «Μνήμη κυρ Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη» θα διαβάσετε κείμενα: α) του εκπαιδευτικού Γιάννη Παναγιωτόπουλου «100 χρόνια από το θάνατο του Σκιαθίτη κοσμοκαλόγερου», β) του θεολόγου κ. Κωνσταντίνου Παπανίκου «Η εν Χριστώ σωτηρία, στην πένα του Κυρ Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη», γ) του ιστορικού κ. Σαράντου Καργάκου «Tο φαινόμενο Παπαδιαμάντης», δ) του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών Δαμασκηνού «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης», ε) της φοιτήτριας Μαρίας Καντάνη «”Φωνή αύρας λεπτής” – Ο Παπαδιαμάντης ως εκφραστής του εκκλησιαστικού φρονήματος και της βίωσης της Ορθόδοξης Πίστης» και στ) του μακαριστού μοναχού Θεοκλήτου Διονυσιάτου «Προσφώνημα στον παραδείσιο Αλέξανδρο».

Στη στήλη εορταστικά δημοσιεύεται ένα κείμενο του αρχιμ. Κύριλλου Κωστόπουλου για το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος και στην ενότητα ερμηνευτικά ένα άρθρο του θεολόγου και φιλολόγου κ. Κώστα Δημόπουλου με τίτλο «Η διαδρομή του Χριστού».

Στη στήλη αντιαιρετικά παρατίθεται ένα άρθρο του θεολόγου κ. Λάμπρου Σκόντζου με θέμα: «Λατρεύουν όλες οι θρησκείες τον ίδιο Θεό;».

Στη στήλη διδαχές θα διαβάσετε ένα κείμενο του πρωτ. Χρήστου Παπαχρήστου για τον άγιο Κοσμά τον Αιτωλό και στην ενότητα της ιστορίας συνεχίζεται η αναφορά στους ιστορικούς Ναούς της Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου, με την παρουσίαση του Ιερού Ναού Αγίου Παντελεήμονος, από τον συγγραφέα κ. Αριστείδη Καβάγια.

Στη στήλη εις μνημόσυνον γίνεται αναφορά στον πρωτ. Γεώργιο Θεολογίτη, που έφυγε από κοντά μας στις 4 Μαΐου 2011, από τον αρχιμ. Παύλο Ντανά.

Το τεύχος κλείνει, όπως πάντα, με την επικαιρότητα και τις δραστηριότητες της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Στις δραστηριότητες γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στον εορτασμό του πολιούχου της πόλεως του Αγρινίου Αγίου Χριστοφόρου και στην επίσκεψη του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου και στα εγκαίνια του «Κοινωνικού Παντοπωλείου».

Το περιοδικό «ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ» κυκλοφορεί σε 3.000 αντίτυπα και αποστέλλεται ταχυδρομικώς σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό. Όποιος επιθυμεί να γίνει αποδέκτης του περιοδικού μπορεί να επικοινωνήσει με το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας στη διεύθυνση:

Αρχιεπ. Δαμασκηνού 10 – Τ.Κ. 302 00 – Μεσολόγγι
τηλ. 26310 22322, 26310 22421 – fax: 26310 28701

Σάββατο, 13 Αυγούστου 2011

Κουρές μοναζουσών στην Ιερά Μονή Λιγοβιτσίου

Μέσα σε κλίμα κατάνυξης ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς τέλεσε το Σάββατο 13 Αυγούστου 2011, κατά τη διάρκεια της ακολουθίας του Εσπερινού, τις κουρές τριών μοναζουσών στην ιστορική, γυναικεία Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Λιγοβιτσίου.

Στις νέες μοναχές έδωσε τα ονόματα Θεοδοσία, Μαρίνα και Συγκλητική.

Στην τελετή παρευρέθηκαν πλήθος προσκυνητών από την ευρύτερη περιοχή, που αγαπούν το μοναστήρι.

Ο Σεβασμιώτατος κατά την ομιλία του έδωσε πατρικές συμβουλές στις νέες μοναχές και τις προέτρεψε να εφαρμόσουν τις αρετές της υπακοής, της ταπεινώσεως και της ακτημοσύνης σε όλη τους τη ζωή. Εξέφρασε επίσης την ικανοποίησή του για την παρουσία και την προσφορά της Ιεράς Μονής και των μοναζουσών που ασκούνται σε αυτή, υπό την πνευματική καθοδήγηση της γερόντισσας Μακρίνας, στη τοπική Εκκλησία και κοινωνία. Τέλος ευχαρίστησε τους πιστούς, οι οποίοι με πολλή συγκίνηση παρακολούθησαν την κατανυκτική ακολουθία του Μοναχικού Σχήματος.

Μετά την ακολουθία, οι νέες Μοναχές δέχθηκαν τις ευχές του ιερού κλήρου, των Μοναζουσών και του λαού.








Τετάρτη, 10 Αυγούστου 2011

Ποιμαντορική Εγκύκλιος Δεκαπενταυγούστου 2011


Ο ΧΑΡΙΤΙ ΘΕΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
ΤΗΣ ΑΓΙΩΤΑΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Κ Ο Σ Μ Α Σ

Προς το Χριστεπώνυμον Πλήρωμα
της καθ’ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως


« Μετέστης προς την ζωήν μήτηρ υπάρχουσα της ζωής … »

Με ιδιαίτερη χαρά εορτάζουμε σήμερα την εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, αλλά και την Μετάστασί της «από γης προς ουρανόν».

Δεν έχουμε λύπη σήμερα. Εορτάζουμε και ζούμε με μεγάλη χαρά την σημερινή εορτή. Πανηγυρίζουμε πνευματικά, τιμούμε την Παναγία μας.

Πλησιάζουμε τον κενό τάφο της Γεθσημανή, υμνούμε την Παναγία μας και δοξάζουμε τον Τριαδικό Θεό μας.

Όπως και για κάθε άνθρωπο, έτσι και για την Παναγία μας ήλθε η ώρα του θανάτου. Οι άγιοι Απόστολοι ενώ είχαν διασκορπισθή στα πέρατα της γης, θαυματουργικά συναθροίσθηκαν στη Γεθσημανή και εκήδευσαν το πανάχραντο σώμα της Κυρίας Θεοτόκου.

«Παράδινες Παναγία μου», λέει ο Ιερός Δαμασκηνός, «το ιερό και αμόλυντο σώμα στον άγιό σου τάφο και οι άγγελοι τρέχανε μπροστά, σε κυκλώσανε, σ’ ακολουθούσαν. Οι Απόστολοι και όλο το πλήρωμα της Εκκλησίας μεγαλόφωνα ψέλνανε θείους ύμνους και σκιρτούσανε χορευτικά καθώς τους κάτεχε το Άγιο Πνεύμα.

Εσένα, την αληθινή κιβωτό του Κυρίου και Θεού, σήκωσε στους ώμους η σύναξι των Αποστόλων. Δεν κατέβηκε η ψυχή σου στον Άδη ούτε η σάρκα σου αντίκρυσε τη φθορά…Δεν απέμεινε η ψυχή σου ούτε το ανέγγιχτο κι ολότελα απείραχτο σώμα σου στη γη, μα με τη μετάστασί σου κατοικεί στα ουράνια βασιλικά δώματα, βασίλισσα, Κυρά μας και Δέσποινα, Μητέρα του Θεού, αληθινή Θεοτόκε».

Αφού οι άγιοι Απόστολοι κήδευσαν και ενταφίασαν το ιερό σκήνωμα της Θεοτόκου, μετά από τρεις ημέρες δεν βρέθηκε το πανάγιο σώμα της στον τάφο. Δεν υπήρχε στον τάφο, γιατί μετέστη στον ουρανό. Υπογραμμίζει και πάλι ο Ιερός Δαμασκηνός: «Αν και χωρίστηκε σύμφωνα με τη φυσική τάξι η πανίερη και μακαρία ψυχή της από το τρισευτυχισμένο και άσπιλο σώμα της, μόλο που το σώμα παραδόθηκε στον τάφο, δεν έμεινε στο χώρο του θανάτου, ούτε το αφάνισε η φθορά…».

«Ίδετε», λέει ο πολύς Ηλίας Μηνιάτης, «τον τάφο της Γεθσημανή. Θέλετέ τον εύρει κενόν, διότι τάφος δεν δύναται να χωρίση την μητέρα της ζωής, το δοχείον της σεσαρκωμένης θεότητος, του οποίου θρόνος αντάξιος είναι ο θρόνος της θείας δόξης».

Η μετάστασι της Παναγίας μας είναι μια πρώτη Ανάστασι, την οποία ενήργησε ο Χριστός μας τιμώντας ιδιαιτέρως την μητέρα Του και δική μας μεγάλη μητέρα. Είναι όμως και μια διακήρυξι, βεβαίωσι και εγγύησι για το πόσο ο Κύριός μας θα τιμήση το σώμα του κάθε πιστού και συνειδητού χριστιανού μετά την κοινή Ανάστασι πάντων ανθρώπων.

Η Εκκλησία μας προγεύεται στην μετάστασι της Παναγίας μας την κοινή Ανάστασι και τη δόξα που θα λάβουν τη Δευτέρα Παρουσία «οι ευλογημένοι του πατρός» χριστιανοί. Και με τη σημερινή μεγάλη εορτή της Κοιμήσεως της Παναγίας μας, γνωρίζει, διδάσκει και υπενθυμίζει σε μας το πόσο ο Θεός μας ετίμησε και τιμά την ανθρώπινη φύσι, το πόσο θα τιμήση - όπως και της Παναγίας - και το δικό μας σώμα.

Το πανάσπιλο σώμα της Παναγίας μας με θεία ενέργεια άλλαξε κατάστασι υπάρξεως και πέρασε από την κατάσταση του θανάτου στην κατάστασι της ζωής. Έτσι θα τιμήση ο Κύριος και το δικό μας σώμα, εφ’ όσον βέβαια εδώ στην πρόσκαιρη αυτή ζωή, αγωνισθούμε να το διαφυλάξουμε και να το διατηρήσουμε καθαρό από κάθε αμαρτία και να το αγιάσουμε. «Το φθαρτόν τούτο (δηλαδή το σώμα μας) ενδύσασθαι αφθαρσίαν και το θνητόν τούτο ενδύσασθαι αθανασίαν» (Α Κορ. ιε’, 53) γράφει προς Κορινθίους ο Απ. Παύλος.

Αγαπητοί, σήμερα τη λαμπρή αυτή ημέρα, θαυμάζοντας τη δόξα της Παναγίας μας, της ψυχής και του σώματός της, ας θελήσουμε να αναλογισθούμε και να συνειδητοποιήσουμε την ιερότητα, το σκοπό του σώματος αλλά και την ευθύνη μας. Όσο κι αν ο κόσμος προσφέρει αναίδεια, ασχημοσύνη και διαστροφή, όσοι βλέπουμε σήμερα τη δόξα της Παναγίας μας, ας στολίσουμε το σώμα μας με την αιδώ, την σωφροσύνη, τη σεμνότητα.

Ας αγωνισθούμε να διδαχθή, να αγαπηθή, να εδραιωθή η σεμνότητα στην κοινωνία μας και μάλιστα στα παιδιά μας, τα οποία δυστυχώς τα αποξενώνουμε από την σεμνότητα και την εντροπή, την μητέρα της αγνότητος. Ας προσέξουμε τις θυρίδες του σώματος, τις αισθήσεις, δια των οποίων εισέρχεται στο σώμα και στον έσω άνθρωπο η ζωή ή ο θάνατος.

Ας μάθουμε το σώμα μας να ασκήται και να εξαγνίζεται με την βοήθεια του πνευματικού μας, με την διακριτική άσκησι και την εγκράτεια, την νηστεία, την προσευχή αλλά και να φωτίζεται με την μελέτη των αγίων Γραφών. Αλλά και η τακτική Θεία Λατρεία και η χαριτόβρυτη μυστηριακή ζωή, ας χαριτώνουν, ας ενώνουν το σώμα μας με το Χριστό, ας το αγιάζουν.

«Απεκδυσάμενοι τον παλαιόν άνθρωπον συν ταις πράξεσιν αυτού και ενδυσάμενοι τον νέον τον ανακαινούμενον» (Κολ. γ’, 10), ας απομακρύνουμε το σώμα μας από την κατά σάρκα ζωή του κόσμου και τη φθορά, για να ζη αγιοπνευματική ζωή και αξιωθή μετά της μονογενούς μας ψυχής, της ουρανίου θείας δόξης.

Αγαπητοί, δια πρεσβειών της Παναγίας μας, πατρικώς εύχομαι να μας χαρίση ο Κύριός μας αυτή την τιμή και δόξα μαζί με την Παναγία μας.


Με την αγάπη του Χριστού μας

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+Ο ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΚΟΣΜΑΣ

Δευτέρα, 1 Αυγούστου 2011

Η τιμιωτέρα των Χερουβείμ ...


Η Θεοτόκος Μαρία, η πρώτη μεταξύ των αγίων, ήταν το πρόσωπο το «προκατηγγελμένον υπό των Προφητών» και «εκλελεγμένον εκ πασών των γενεών», για να συνεργήσει στο μυστήριο της ενσαρκώσεως του Θεού Λόγου.

Το όνομα Μαρία, το οποίο δόθηκε στη Θεοτόκο «κατά πρόγνωσιν και βουλήν του Θεού», ερμηνεύεται «Κυρία». Ο άγιος Νικόδημος δίνει στο όνομα τριπλή ερμηνεία: κυρία, φωτισμό και θάλασσα, που δηλώνουν αντιστοίχως τη δύναμη, τη σοφία και την αγαθότητα της Θεοτόκου. Από τον Πατέρα έλαβε τη δύναμη, για να εκπληρώνει σαν Μητέρα στη γη εκείνο που εκπληρώνει ο Θεός σαν Πατέρας στον ουρανό. Από τον Υιό έλαβε τη σοφία σαν Μητέρα Του, για να μπορεί να συμφιλιώνει τον Θεό με τον άνθρωπο. Από το «Άγιο Πνεύμα, τέλος, έλαβε την αγαθότητα σαν Νύμφη Του, για να μεταδίδει τα πνευματικά χαρίσματα σε όλα τα κτίσματα.

Η άγια ζωή της Θεοτόκου, από αυτή τη γέννησή της, είναι συνυφασμένη με θαυμαστά γεγονότα και γεμάτη από εξαιρετικές ευλογίες. Μόνη αυτή, απ ὅλες τις γυναίκες, γεννήθηκε εξ επαγγελίας, δηλαδή ύστερα από αγγελική πρόρρηση.

Ύστερα από τρία χρόνια οδηγήθηκε κατά θεία νεύση στα «Άγια των Αγίων «ως τριετίζουσα δάμαλις», όπου, κατά τον Δαμασκηνό Ιωάννη, «φυτευθείσα και πιανθείσα τω Πνεύματι ωσεί ελαία κατάκαρπος, πάσης αρετής καταγώγιον γέγονεν». Εκεί η Θεοτόκος Μαρία παρέμεινε δώδεκα χρόνια και τρεφόταν υπερφυσικά με ουράνια τροφή. Την ετοίμαζε έτσι ο Θεός για το μεγάλο υπούργημά της ένσαρκου οικονομίας. Την ετοίμαζε για να την αναδείξει «κεχαριτωμένη», να την κοσμήσει δηλαδή με όλα τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος.