Δευτέρα, 28 Φεβρουαρίου 2011

Σχολές Γονέων Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας


Η Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας, με σκοπό την ενίσχυση του θεσμού της οικογένειας, ίδρυσε και λειτουργεί από το 2006 Σχολές Γονέων στο Μεσολόγγι και το Αγρίνιο. Από την πρώτη στιγμή έντονη υπήρξε η επιθυμία για την επέκταση του θεσμού αυτού και σε άλλες περιοχές της Ιεράς Μητροπόλεως. Έτσι από εφέτος ξεκινά η λειτουργία Σχολών Γονέων στην Αμφιλοχία, τον Αστακό, την Βόνιτσα, το Θέρμο, την Κατούνα και την Ματαράγκα. Το πρόγραμμα λειτουργίας είναι το ακόλουθο:

Αμφιλοχία
Ιερός Ναός Αγίου Αθανασίου - Ώρα 17:00’

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011
κ. Φώτιος Μάλαινος, Θεολόγος – Διευθυντής 1ου Λυκείου Αγρινίου

Κυριακή 20 Μαρτίου 2011
κα. Ξανθή Λύτρα, Εκπαιδευτικός

Κυριακή 10 Απριλίου 2011
κα. Ουρανία Λανάρα, Φιλόλογος – τ. Γυμνασιάρχης - τ. Γ.Ε.Μ.Ε.

Κυριακή 22 Μαΐου 2011
κ. Ιωάννης Κωστάκης, Θεολόγος – τ. Λυκειάρχης


Αστακός
Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου - Ώρα 17:00’

Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011
κ. Παντελεήμων Λεονάρδος, Ιατρός – Θεολόγος

Κυριακή 20 Μαρτίου 2011
κ. Σπυρίδων Λαπατάς, Θεολόγος – τ. Λυκειάρχης

Κυριακή 10 Απριλίου 2011
κα. Ξανθή Λύτρα, Εκπαιδευτικός

Κυριακή 15 Μαΐου 2011
κ. Νικόλαος Βούλγαρης, Συγγραφέας – Θεολόγος


Βόνιτσα
Ιερός Ναός Αγίου Σπυρίδωνος - Ώρα 17:00’

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011
κ. Νικόλαος Βούλγαρης, Συγγραφέας – Θεολόγος

Κυριακή 20 Μαρτίου 2011
κ. Παντελεήμων Λεονάρδος, Ιατρός – Θεολόγος

Κυριακή 10 Απριλίου 2011
κ. Ιωάννης Κωστάκης, Θεολόγος – τ. Λυκειάρχης

Κυριακή 15 Μαΐου 2011
κα. Ξανθή Λύτρα, Εκπαιδευτικός


Θέρμο
Ιερός Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου - Ώρα 17:00’

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011
κ. Ιωάννης Κωστάκης, Θεολόγος – τ. Λυκειάρχης

Κυριακή 20 Μαρτίου 2011
κα. Ουρανία Λανάρα, Φιλόλογος – τ. Γυμνασιάρχης - τ. Γ.Ε.Μ.Ε.

Κυριακή 10 Απριλίου 2011
κ. Φώτιος Μάλαινος, Θεολόγος – Διευθυντής 1ου Λυκείου Αγρινίου

Κυριακή 15 Μαΐου 2011
κ. Παντελεήμων Λεονάρδος, Ιατρός – Θεολόγος


Κατούνα
Ιερός Ναός Αγίου Αθανασίου - Ώρα 17:00’

Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011
κ. Παντελεήμων Λεονάρδος, Ιατρός – Θεολόγος

Κυριακή 13 Μαρτίου 2011
κ. Σπυρίδων Λαπατάς, Θεολόγος – τ. Λυκειάρχης

Κυριακή 10 Απριλίου 2011
κ. Νικόλαος Βούλγαρης, Συγγραφέας – Θεολόγος

Κυριακή 22 Μαΐου 2011
κα. Ξανθή Λύτρα, Εκπαιδευτικός


Ματαράγκα
Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου - Ώρα 17:00’

Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011
κ. Ιωάννης Κωστάκης, Θεολόγος – τ. Λυκειάρχης

Κυριακή 20 Μαρτίου 2011
Αρχιμ. Παύλος Ντανάς, Θεολόγος – Ιεροκήρυξ Ι. Μητροπόλεως

Κυριακή 10 Απριλίου 2011
κ. Παντελεήμων Λεονάρδος, Ιατρός – Θεολόγος

Κυριακή 15 Μαΐου 2011
κ. Φώτιος Μάλαινος, Θεολόγος – Διευθυντής 1ου Λυκείου Αγρινίου

Τετάρτη, 23 Φεβρουαρίου 2011

Ομιλία της Σχολής Γονέων

Ομιλία στο πλαίσιο λειτουργίας της Σχολής Γονέων της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011 και ώρα 18:30’ το απόγευμα στο Παπαστράτειο Μέγαρο της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου.

Ομιλητής θα είναι ο αιδεσιμολογιώτατος Πρωτ. Στυλιανός Καρπαθίου, ψυχίατρος, ο οποίος θα αναπτύξει το θέμα: «Ενδοσυζυγικά προβλήματα. Αίτια - Αντιμετώπιση».

Η προγραμματισθείσα - για την σύναξη αυτή - ομιλία της κας Μένης Μαλλιώρη θα πραγματοποιηθεί στην συνάντηση της Σχολής Γονέων, την Δευτέρα 28 Μαρτίου.

Δευτέρα, 21 Φεβρουαρίου 2011

ΠΡΟΣ ΤΟ ΛΑΟ «Η Φιλανθρωπική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος»

Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος εξέδωσε ένα ακόμη φυλλάδιο «ΠΡΟΣ ΤΟ ΛΑΟ» με θέμα: «Η ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΗ ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ».

Στο φυλλάδιο αυτό, το οποίο δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, γίνεται λεπτομερής αναφορά των ιδρυμάτων και των φιλανθρωπικών δράσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Μπορείτε να το διαβάσετε κάνοντας «κλικ» ΕΔΩ.


Πέμπτη, 17 Φεβρουαρίου 2011

Εγκαίνια Υπηρεσίας Γυναικείων Θεμάτων

Στην Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας, από τις 13 Φεβρουαρίου 2011 λειτουργεί και επίσημα Υπηρεσία Γυναικείων Θεμάτων, με την προσωνυμία «Διακονία Στηρίξεως Γυναικών “Παναγία η Παραμυθία”».

Τα εγκαίνια του χώρου που θα στεγάσει το Κέντρο Διακονίας, πραγματοποιήθηκαν στον Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδος Αγρινίου από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη κ. Κοσμά με την παρουσία πλήθους πιστών, οι οποίοι παραβρέθηκαν και χαιρέτισαν το ξεκίνημα αυτής της προσπάθειας. Η λειτουργία του χώρου διακονίας είναι καθημερινή (10.00–12.00 π.μ., πλην Τετάρτης που θα λειτουργεί στις 4.00–6.00 μ.μ.), στο ισόγειο της αίθουσας του Ι. Ν. Αγίας Τριάδος Αγρινίου.

Σκοπός της Διακονίας είναι η ενδυνάμωση του ρόλου της γυναίκας στο πνευματικό και προνοιακό έργο της Εκκλησίας, η ανάπτυξη νέων μορφών εθελοντικής δράσης, η αντιμετώπιση συγχρόνων κοινωνικών προβλημάτων που απασχολούν την γυναίκα, η πνευματική, ψυχική στήριξη και προστασία της γυναίκας και της οικογενείας, σε μία εποχή που μαστίζεται από τη βία, την έκλυση των ηθών και την αποχριστιανοποίηση της ελληνικής κοινωνίας.

Το έργο αυτό εντάσσεται στο γενικό πλαίσιο των σκοπών του Διαμητροπολιτικού Δικτύου Γυναικών της Εκκλησίας της Ελλάδος, το οποίο ιδρύθηκε το 2004, αποτελείται από τις Υπηρεσίες Γυναικείων Θεμάτων των Ιερών Μητροπόλεων και διευθύνεται από την Ειδική Συνοδική Επιτροπή Γυναικείων Θεμάτων, με έδρα την Αθήνα.

Η τελευταία συνεστήθη από τον αείμνηστο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κυρό Χριστόδουλο από το 2002 (σύμφωνα με τον κανονισμό 153, άρθρο 3 στο ΦΕΚ 266, τ. 1, 1/11/2002), για θέματα που αφορούν στο γυναικείο φύλο εντός και εκτός του ελλαδικού χώρου κι έχουν άμεσο ή έμμεσο σχέση με τα ενδιαφέροντα και τον σκοπό της Εκκλησίας.


Το Δίκτυο αποσκοπεί στη σύνδεση των υπηρεσιών των Ιερών Μητροπόλεων και των γυναικών που ασχολούνται στην πρόνοια της Εκκλησίας και επιτελούν σημαντικό κοινωνικό έργο.

Οι Υπηρεσίες Γυναικείων θεμάτων στοχεύουν επίσης στην αξιοποίηση και προβολή της ορθόδοξης χριστιανικής αντίληψης για την ισότητα-ισοτιμία των φύλων, η οποία στην Εκκλησία είναι αυτονόητη και κατοχυρωμένη, σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο («οὐκ ἔνι ἄρσεν καὶ θῆλυ, πάντες γὰρ εἷς ἐστέ ἐν Χριστῶ Ἰησοῦ», Γαλ, 3, 28).

Η Εκκλησία θεολογικά ορίζεται ως Σώμα Χριστού, συναγμένο γύρω από το ευχαριστιακό δείπνο, το οποίο συνδέει τον Χριστό με τους πιστούς. (Α΄ Κορ. 12,27) Σ’ ένα τέτοιο σώμα, έχουν θέση όλα τα μέλη, που με τα ιδιαίτερα χαρίσματά τους ισόρροπα μπορούν να συμβάλουν στην καλύτερη λειτουργία του.

Η γυναίκα είναι πρόσωπο, αγιάζεται όπως και ο άνδρας και πλαισιώνει την εκκλησιαστική ζωή σε μεγαλύτερο βαθμό από τον άνδρα. Μετά τη θετική στάση του Χριστού απέναντι στη γυναίκα, στην πρώτη Εκκλησία η γυναίκα αξιοποιείται και αναλαμβάνει ρόλους, όπως της διακόνισσας, της προφήτιδας, της ιεραποστόλου.

Έκτοτε, ιστορικο-κοινωνικοί λόγοι διαμόρφωσαν την Εκκλησία σ’ ένα κλειστό θεσμό, ενώ η αξιοποίηση των γυναικών, όπως ευρύτερα των λαϊκών, συνιστά μία δυναμική προοπτική για την Εκκλησία.

Το Δίκτυο αυτό των Γυναικών έχει κατ’ εξοχήν εκκλησιαστικό χαρακτήρα, πηγάζει από τη γνήσια εκκλησιαστική ζωή των μελών του, που πρώτο τους μέλημα είναι η εν Αγίω Πνεύματι ζωή. Αυτή η ζωή που τρέφεται μέσα στα μυστήρια της Εκκλησίας. Αυτή φέρνει στο παρόν, εδώ και τώρα τη μελλοντική Βασιλεία του Θεού στον κόσμο.

Όταν οι ψυχές νιώσουν πρώτες τη θαλπωρή και τη λύτρωση που χαρίζει ο Λόγος του Θεού, τότε αυθόρμητα μεταδίδουν και στους άλλους την αγάπη του Θεού και το σεβασμό στην προσωπικότητα του κάθε ανθρώπου.

Το έργο αυτό αποτελεί μία σημαντική πρωτοβουλία της Εκκλησίας μας στον ευαίσθητο χώρο της κοινωνικής παρέμβασης και προσφοράς, τόνισε ο π. Δημήτριος Πατσιαλός στην τελετή των εγκαινίων.

Η διακονική παρουσία της χριστιανής γυναίκας στην Εκκλησία μας παραπέμπει στην πρώτη χριστιανική Εκκλησία, όπου έδρασαν σπουδαίες γυναικείες προσωπικότητες, οι οποίες μετά από το πρόσωπο της Θεοτόκου, αποτελούν μεγάλα αναστήματα αγίων που ζουν μέσα στη Χάρη του Χριστού και είναι πρότυπα προς μίμηση για κάθε σύγχρονη γυναίκα.

Ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς κλείνοντας την τελετή του αγιασμού, κάλεσε την γυναίκα:

«Να προσέλθει στον εκκλησιαστικό χώρο, να βρει την αποστολή της μέσα από το ποιμαντικό και κοινωνικό έργο της Εκκλησίας, να ανυψωθεί και να τιμηθεί, όπως της αξίζει, να αναδείξει τη θέση της, το μεγαλείο της, την ιερότητά της, να συνειδητοποιήσει τον μεγάλο, τον ιερό προορισμό της, να κατανοήσει ότι μόνο ο Χριστός προσδίδει στη γυναίκα αληθινή τιμή, αξία και μεγαλείο. Αυτό το κέντρο διακονίας να συντελέσει ώστε να παύσει η γυναίκα να γίνεται αντικείμενο ηδονοθηρίας και εμπορεύσιμο υλικό. Έχουμε την επιθυμία να βοηθήσουμε, ώστε η γυναίκα να ανακτήσει τα ιδανικά της, να βάλει υγιείς στόχους και οραματισμούς, να γίνει η σωστή μητέρα, πρότυπο αρετών στην οικογένεια, μία μητέρα αγιοτόκος. Να γίνει καλή σύζυγος, αγάπης, ενότητας και ευτυχίας, προσφοράς, δημιουργίας και χαράς. Πιστεύουμε ότι η γυναίκα διδάσκει με το παράδειγμά της και μία σωστή μητέρα μπορεί να αποτελέσει εγγύηση για μια υγιή οικογένεια». Ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε αυτό το σπίτι, να λειτουργήσει ως μια γωνιά αγάπης, να είναι σπίτι χάριν των γυναικών.

Ευχόμαστε ο Θεός να ευλογήσει το αξιόλογο αυτό έργο.

κείμενο: Μαρία Σκαβάρα,
θεολόγος – Δρ.φιλολογίας


Τετάρτη, 16 Φεβρουαρίου 2011

Ομιλία της Σχολής Γονέων

Ομιλία στο πλαίσιο λειτουργίας της Σχολής Γονέων της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011 στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως στο Μεσολόγγι και ώρα 18:30’ το απόγευμα.

Ομιλήτρια θα είναι η κα. Αλεξάνδρα Ρούσου, Παιδοψυχίατρος και Διευθύντρια του Παιδοψυχιατρικού Νοσοκομείου Αττικής, η οποία θα αναπτύξει το θέμα: «Σχέσεις ζευγαριού και σχέσεις γονέων και παιδιών».

Παρασκευή, 11 Φεβρουαρίου 2011

"Το τάμα του Έθνους"

Επιστολή προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος απέστειλε ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ. Κοσμάς με θέμα την εκπλήρωση του «τάματος του Έθνους», την ανέγερση δηλαδή του Ιερού Ναού του Σωτήρος Χριστού εις ένδειξη ευγνωμοσύνης «δια την ελευθερίαν του γένους ημών εκ της καταδυναστείας των Αγαρηνών».

Το κείμενο της επιστολής έχεις ως εξής:


Μακαριώτατε,
Σεβασμιώτατοι,

Εντύπωσιν προκαλεί και χαράν μεγάλην μας δίδει η πληροφορία ότι το ευσεβές, φιλόχριστον και φιλογενές ζεύγος των κ.κ. Ιωάννου και Αικατερίνης Αναγνωστοπούλου προσέφερε μεγάλον οικόπεδον και σεβαστόν ποσόν χρημάτων δια την εκπλήρωσιν του αποκληθέντος ως «τάμα του Έθνους», δια την ανέγερσιν του μεγαλοπρεπούς Ιερού Ναού του Σωτήρος Χριστού.

Δόξα τω Θεώ διότι υπάρχουν και σήμερον ευγνώμονες Έλληνες. Είναι γεγονός ότι ημείς οι Νεοέλληνες ελησμονήσαμεν την ευεργεσίαν και προσφοράν του Τριαδικού Θεού δια την ελευθερίαν του γένους ημών εκ της καταδυναστείας των Αγαρηνών.

Αφήσαμεν να διαστραφή η γνησία ιστορία δια τους αγώνας της Εθνικής ημών παλιγγενεσίας, παραδώσαμεν εις την λησμοσύνην τους γενναίους και θυσιασθέντας ήρωας της πατρίδος, δια να αναπνέωμεν ημείς ελεύθερον ελληνικόν αέραν και αγνοήσαμεν ηθελημένως τας ευχαριστηρίους και πλήρεις ευγνωμοσύνης υποσχέσεις των.

Εκείνοι επίστευον ολοψύχως εις τον Θεόν, με την βοήθειάν Του και τας πρεσβείας της κυρίας Θεοτόκου επετύγχανον τας νίκας και τους θριάμβους, και με πίστιν εις τον Σωτήρα υπεσχέθησαν «το τάμα του Έθνους».

Εκφραστής του τάματος ο θρυλικός Θεόδωρος Κολοκοτρώνης και άλλοι πολλοί ήρωες. Εγγυηταί της υποσχέσεως και του τάματος η εν Άργει Δ’ Εθνοσυνέλευσις των Ελλήνων με το Η’ (8ον) Ψήφισμα αυτής το οποίον υπέγραψεν ο μέγας Ιωάννης Καποδίστριας, ο γνήσιος ορθόδοξος Εθνάρχης, και άλλα κυβερνητικά διατάγματα (1834, 1838).

Μακαριώτατε,
Σεβασμιώτατοι,

Εις αυτάς τας προδοτικάς και αντιπνευματικάς ημέρας που διερχώμεθα, δεν είναι καιρός ως ποιμένες των αδελφών Ελλήνων και ως γνήσιοι Έλληνες, να αναθερμάνωμεν, να αναζωπυρώσωμεν την εκπλήρωσιν του τάματος του Έθνους; Η γενναιόδωρος προσφορά γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών και Ελλήνων δεν πρέπει να μας προβληματίση; Όταν μάλιστα το ευεργετηθέν έθνος ημών, επιλήσμον της ευεργεσίας του Τριαδικού Θεού, χορηγεί μεν εκατομμύρια δια την ανοικοδόμησιν μουσουλμανικού τεμένους, περιφρονεί δε τον ευεργέτην και Σωτήρα Χριστόν, ημείς θα ολιγορήσωμεν;

Ταπεινώς και υιικώς παρακαλώ αφ’ ενός όπως γίνη δεκτόν το αίτημα του κ. Αναγνωστοπούλου, αφ’ ετέρου δε όπως άνευ αναβολής η αγία ημών Ελλαδική Εκκλησία προχωρήση εις τας δεούσας συντονισμένας ενεργείας δια την εκπλήρωσιν του τάματος του Έθνους, γεγονός που θα αναθερμάνη και θα διδάξη όλους τους Ορθοδόξους Χριστιανούς.

Εκζητών τας θεοποιείς Υμών ευχάς, διατελώ


Ελάχιστος εν Χριστώ αδελφός

+ ο Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμάς

Τετάρτη, 9 Φεβρουαρίου 2011

ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΣΤΗΡΙΞΕΩΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ «Παναγία η Παραμυθία»


Η Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας στο γενικό πλαίσιο της Υπηρεσίας Γυναικείων Θεμάτων και του Διαμητροπολιτικού Δικτύου Γυναικών της Εκκλησίας της Ελλάδος προχωρά στη σύσταση Διοικούσας Επιτροπής Γυναικών με την επωνυμία ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΣΤΗΡΙΞΕΩΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ «Παναγία η Παραμυθία» και με σκοπό:
• την αντιμετώπιση συγχρόνων κοινωνικών προβλημάτων, που απασχολούν τη γυναίκα,

• την ενδυνάμωση του ρόλου της γυναίκας στο πνευματικό και προνοιακό έργο της Εκκλησίας,

• την ανάπτυξη νέων μορφών εθελοντικής δράσεως,

• την πνευματική, ψυχική στήριξη και προστασία της γυναίκας και της οικογένειας.

Οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται σε ειδικό χώρο, στο ισόγειο της αίθουσας του Ιερού Ναού Αγίας Τριάδος Αγρινίου (Δ. Μακρή 34).

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα – Τρίτη – Πέμπτη – Παρασκευή 10-12 π.μ. και κάθε Τετάρτη 4-6 μ.μ.



Τα Εγκαίνια του χώρου αυτού θα πραγματοποιηθούν από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμά, την Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011 και ώρα 17:00’ το απόγευμα.












Τρίτη Συνεδρία της Δ.Ι.Σ. για το μήνα Φεβρουάριο

Συνήλθε σήμερα Τετάρτη, 9 Φεβρουαρίου 2011, στην τρίτη Συνεδρία Της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία:

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της προηγουμένης Συνεδρίας.

Κατόπιν η Διαρκής Ιερά Σύνοδος δέχθηκε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μονεμβασίας και Σπάρτης κ. Ευστάθιο, Πρόεδρο της Συνοδικής Επιτροπής επί του Μοναχικού Βίου, τα Μέλη της Επιτροπής και τον Γραμματέα, προκειμένου να ενημερωθεί για το έργο και τις δραστηριότητες της Επιτροπής, καθώς και για τον περαιτέρω προγραμματισμό των ενεργειών τους. Επακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση και κατετέθησαν προτάσεις εκ μέρους του Μακαριωτάτου Προέδρου και των Σεβασμιωτάτων Συνοδικών Συνέδρων.

Επίσης συζήτησε και έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.

Μετά από Απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, η Εκκλησία της Ελλάδος προβαίνει στην έναρξη των εργασιών κατασκευής σε ιδιόκτητο οικόπεδο, επί της οδού Ηπείρου αρ. 25 όπισθεν του «ΘΕΑΓΕΝΕΙΟΥ» Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, πολυόροφης οικοδομής, η οποία θα λειτουργήσει ως «ΞΕΝΩΝΑΣ ΣΥΝΟΔΩΝ» καρκινοπαθών συνανθρώπων μας με την ονομασία «ΘΕΟΞΕΝΙΑ». Το έργο θα κατασκευασθεί εξ ολοκλήρου με δαπάνες της Εκκλησίας της Ελλάδος και είναι προϋπολογισμού 1.800.000,00 ευρώ. Η κατασκευή αυτού του έργου έρχεται να καλύψει την τεράστια ανάγκη εξεύρεσης ενός λειτουργικού και αξιοπρεπούς χώρου, όπου θα μπορούν να διαμένουν οι συνοδοί των καρκινοπαθών καθώς και οι ασθενείς βραχείας νοσηλείας που προσέρχονται στο ίδρυμα από διάφορες πόλεις της Βορείου Ελλάδος. Η Εκκλησία θα συμβάλει με αυτό το έργο στον περιορισμό της ταλαιπωρίας των πασχόντων και των συνοδών τους.

Της τελετής της θεμελιώσεως που θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του οικοπέδου επί της οδού Ηπείρου αρ. 25 (όπισθεν «ΘΕΑΓΕΝΕΙΟΥ» Νοσοκομείου) την Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου και ώρα 11:00 π.μ. θα προεξάρχει η Α.Μ. ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος Β' παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου, Αρχών και Φορέων της πόλεως.
 
Εκ της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου.

Μνημόσυνο Μητροπολίτου Θεοκλήτου και αρχιμ. Αυγουστίνου

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως ανακοινώνεται ότι ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς, θα ιερουργήσει το Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011 στην Ιερά Μονή Εισοδίων της Θεοτόκου Μυρτιάς.

Την ημέρα αυτή συμπληρώνονται τέσσερα (4) χρόνια (12 Φεβρουαρίου 2007) από την εις Κύριον εκδημία του Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας κυρού ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ.

Επίσης την ίδια ημέρα συμπληρώνονται έξι (6) μήνες (12 Αυγούστου 2010) από την εις Κύριον εκδημία του ιεροκήρυκος της Ιεράς Μητροπόλεως και καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Εισοδίων της Θεοτόκου Μυρτιάς αρχιμ. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ.

Η Ιερά Μητρόπολη καλεί το χριστεπώνυμο πλήρωμα να παρευρεθεί και να προσευχηθεί υπέρ αναπαύσεως των ψυχών τους, στο ιερό μνημόσυνο που θα τελεσθεί στο τέλος της Θείας Λειτουργίας, τιμώντας την μνήμη των αοιδίμων.

Ομιλία της Σχολής Γονέων

Πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου στις 18:30', εκδήλωση της Σχολής Γονέων της Ιεράς Μητροπόλεώς μας, στο Παπαστράτειο Μέγαρο της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, κατά την οποία ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Κύριλλος Κωστόπουλος διδάκτωρ Κανονικού Δικαίου και Ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών ανέπτυξε το θέμα: "Η εργασία ως απαιχμαλωσία από τον εγωκεντρισμό". Μετά την εισήγηση ακολούθησε πλήθος ερωτήσεων.

Κείμενο - Φωτογραφίες: Νίκος Πετρόπουλος


Τρίτη, 8 Φεβρουαρίου 2011

Δεύτερη Συνεδρία της Δ.Ι.Σ. για το μήνα Φεβρουάριο

Συνήλθε σήμερα, Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011, στην δεύτερη Συνεδρία Της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία:

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της προηγουμένης Συνεδρίας.

Επίσης συζήτησε και έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα και ενέκρινε αποσπάσεις Κληρικών της Εκκλησίας της Ελλάδος στο εξωτερικό.


Εκ της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου.

Δευτέρα, 7 Φεβρουαρίου 2011

Πρώτη Συνεδρία της Δ.Ι.Σ. για το μήνα Φεβρουάριο

Συνήλθε σήμερα, Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011, στην πρώτη Συνεδρία Της για το μήνα Φεβρουάριο η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία:

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της Εξουσιοδοτήσεως.

Στη συνέχεια η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ενημερώθηκε από τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο για την Ειρηνική Επίσημη Επίσκεψή του στο Πατριαρχείο Αντιοχείας.

Τέλος η Διαρκής Ιερά Σύνοδος συζήτησε και έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.

Εκ της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου.

Παρασκευή, 4 Φεβρουαρίου 2011

Η ανιστόρητη Ιστορία του 1821

Γράφει ο κ. Κωνσταντίνος Χολέβας,
Πολιτικός Επιστήμων


Εν αρχή ην η κ. Ρεπούση που προσπαθούσε να πείσει τα ελληνόπουλα ότι η Τουρκοκρατία ήταν μία ιδανική περίοδος για τους προγόνους μας. Στη συνέχεια ήλθε η τετράτομη ιστορία των Βαλκανίων που χρηματοδοτήθηκε από τον γνωστό χρηματιστή Τζορτζ Σόρος και κινείται στη ίδια γραμμή υπέρ των Οθωμανών. Μετά ήλθε στην επικαιρότητα η άποψη ότι πριν από το 1821 δεν υπήρχε συγκροτημένη ελληνική εθνική συνείδηση, αλλά οι Ευρωπαίοι Διαφωτιστές μάς έμαθαν να λέμε ότι είμαστε Έλληνες. Όλα αυτά τα ιδεολογήματα συγκεντρώνονται σήμερα στη νέα τηλεοπτική σειρά του ΣΚΑΪ για το 1821. Δεν προσχωρώ σε συνωμοσιολογίες, αλλά πολλοί συμπατριώτες μας ευλόγως διερωτώνται αν υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα πίσω από την εργώδη αυτή προσπάθεια να ξαναγραφεί ή μάλλον να σβηστεί οριστικά η Ελληνική Ιστορία. Αφήνω την απάντηση στον κάθε νουνεχή αναγνώστη και θα ασχοληθώ με την αμιγώς ιστορική πλευρά της υποθέσεως ...

Ερώτημα πρώτον. Έχει δίκιο η άποψη που προβάλλεται στη σειρά του ΣΚΑΪ ότι η εθνική συνείδηση των Νεοελλήνων διαμορφώθηκε μόλις λίγα χρόνια πριν από το 1821; Φυσικά όχι. Εκατοντάδες μαρτυρίες Ελλήνων και ξένων, κληρικών και λαϊκών, περισσότερο ή λιγότερο μορφωμένων διαψεύδουν τους συντελεστές της σειράς. Ελληνικό έθνος με συνείδηση ενότητος υπάρχει από την Αρχαιότητα. Ήδη τον 5ο αιώνα π.Χ. ο Ηρόδοτος καταγράφει τα συνδετικά στοιχεία που ένωναν τις ελληνικές πόλεις κράτη: Η κοινή καταγωγή, η γλώσσα, η θρησκεία, τα ομότροπα ήθη. Συνεχίζεται αυτή η συνείδηση στην ελληνιστική και βυζαντινή περίοδο, με αποκορύφωμα την απάντηση του Αυτοκράτορα της Νικαίας Ιωάννη Βατάτζη προς τον Πάπα Νικόλαο Θ΄ το 1250: Είμαστε το αρχαίο γένος των Ελλήνων, από το οποίο άνθισε η σοφία για όλον τον κόσμο. Συνεχίζεται με την τελευταία ομιλία του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου όταν ονομάζει την Κωνσταντινούπολη «ελπίδα και χαρά πάντων των Ελλήνων».

Γύρω στο 1700 ο φλογερός ιεροκήρυκας Ηλίας Μηνιάτης παρακαλεί την Παναγία ως εξής: «Έως πότε το τρισάθλιον γένος των Ελλήνων έχει να ευρίσκεται εις τα δεσμά μιας ανυποφέρτου δουλείας;». Οι όροι Ρωμηός, Γραικός και Έλλην χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα και με παρεμφερή σημασία. Χαρακτηριστικό είναι το ποίημα του Ματθαίου Επισκόπου Μυρέων, ο οποίος το 1619 θρηνεί για την Άλωση χρησιμοποιώντας για το έθνος μας και τα τρία αυτά ονόματα. Από το 1529 έως το 1821 το δημοφιλέστερο ανάγνωσμα του λαού μας ήταν η «Φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου» που θύμιζε την δόξα των αρχαίων προγόνων. Το 1708 ο Νικόλαος Μαυροκορδάτος στο έργο του «Φιλοθέου Πάρεργα» γράφει ότι είμαστε το γένος των «άγαν Ελλήνων», δηλαδή καθαρόαιμοι Έλληνες. Και οι καραβοκύρηδες επί Τουρκοκρατίας τοποθετούσαν στα πλοία τους ως ακρόπρωρα τις μορφές των Αρχαίων Ελλήνων. Λαός, λοιπόν, και διανοούμενοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι υπάρχει συνέχεια του Ελληνισμού.

Ερώτημα δεύτερο: Περνούσαν καλά οι Έλληνες επί Τουρκοκρατίας, με δικαιώματα και ελευθερίες, όπως ακούσαμε από τον ΣΚΑΪ στις 25.1.2011; Ας αφήσουμε τις μαρτυρίες της εποχής εκείνης να απαντήσουν:

Στα μέσα του 17ου αιώνος ο Γάλλος Ιησουίτης Ρισάρ καταγράφει τις εντυπώσεις του από την υπόδουλη Ελλάδα: «Να σκεφθεί κανείς ότι ουδέποτε από την εποχή του Νέρωνος, του Δομητιανού και του Διοκλητιανού έχει υποστεί ο Χριστιανισμός διωγμούς σκληρότερους από αυτούς που αντιμετωπίζει σήμερα η ανατολική Εκκλησία...». Τον 17ο αιώνα ο Μουσουλμάνος περιηγητής Εβλιγιά Τσελεμπή περιγράφει βιαίους εξισλαμισμούς και παιδομάζωμα στη Βέροια, στην Έδεσα και σε άλλες πόλεις. Το δημοτικό μας τραγούδι έχει καταγράψει τον θρήνο των μανάδων για τα παιδιά τους ως εξής: «Ανάθεμά σε Βασιλιά (σ.σ. Σουλτάνε) και τρισανάθεμά σε ... να μάσεις παιδομάζωμα , να κάνεις Γενιτσάρους... πέρσυ πήραν τον γιόκα μου φέτος τον αδελφό μου»! Περί το 1760 ο Ιωάννης Πρίγκος από το Πήλιο γράφει: «Τέτοιος βάρβαρος άδικος είναι ο Τούρκος». Στα τέλη του 18ου αιώνος ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης καταγράφει 87 από τα αναρίθμητα μαρτύρια Νεομαρτύρων, δηλαδή Χριστιανών που βασανίσθηκαν και θανατώθηκαν λόγω της Χριστιανικής τους πίστης. Ο Φωτάκος Χρυσανθόπουλος, υπασπιστής του Θ. Κολοκοτρώνη, στα Απομνημονεύματά του μάς δίνει μαρτυρία κρυφού σχολειού που οργάνωναν οι ιερείς φοβούμενοι τους Τούρκους.

Ερώτημα τρίτο: Οι κλέφτες ήσαν εθνικοί αγωνιστές ή φυγόδικοι εγκληματίες, όπως ακούσαμε από τον ΣΚΑΪ; Αν κάποιος Έλληνας έβλεπε τον Τούρκο να βιάζει την αδελφή του και επετέθη στον βιαστή, τότε ναι, ίσως κάποιοι από τους κλέφτες των βουνών να ήσαν φυγόδικοι. Αλλά από το άδικο δικαστήριο του κατακτητή. Σημαντική λεπτομέρεια, η οποία αποσιωπήθηκε. Όσο δε για την συνείδηση των ίδιων των κλεφτών, την εξηγεί ο Θ. Κολοκοτρώνης, ο οποίος ανδρώθηκε μέσα στην κλεφτουριά. Λέγει, λοιπόν, στον Άγγλο Ναύαρχο Χάμιλτον ότι οι κλέφτες και οι αρματολοί στα βουνά είναι η φρουρά του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, η οποία συνεχίζει ακόμη να πολεμά.

Ερώτημα τέταρτο: Ήσαν μόνο οικονομικά τα αίτια της Ελληνικής Επαναστάσεως; Αυτή τη μονομερή ερμηνεία την καθιέρωσαν κάποτε οι Έλληνες μαρξιστές, αλλά οι ίδιοι την απέσυραν στο συνέδριο του Κέντρου Μαρξιστικών Ερευνών το 1981. Όμως αξία έχει η άποψη των ίδιων των αγωνιστών: Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος, διεκήρυξε ο Αλ. Υψηλάντης τον Φεβρουάριο του 1821. Αγωνιζόμαστε για τον Χριστό και τον Λεωνίδα, έγραφε η προκήρυξη του Αθανασίου Διάκου που δημοσιεύθηκε σε ιταλική εφημερίδα της Τεργέστης. Αυτά προς το παρόν.

Ομιλία της Σχολής Γονέων

Ομιλία στο πλαίσιο λειτουργίας της Σχολής Γονέων της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011 και ώρα 18:30’ το απόγευμα στο Παπαστράτειο Μέγαρο της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου.

Ομιλητής θα είναι ο πανοσιολογιώτατος αρχιμ. Κύριλλος Κωστόπουλος, διδάκτωρ Κανονικού Δικαίου και ιεροκήρυξ της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών, ο οποίος θα αναπτύξει το θέμα: «Η εργασία ως απαιχμαλωσία από τον εγωκεντρισμό».

Τετάρτη, 2 Φεβρουαρίου 2011

Ομιλίες π. Μωυσή στην Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας

Τη Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011 στον Ι. Ναό Ζωοδόχου Πηγής Αγρινίου πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση του Ιεραποστολικού Συλλόγου «Παναγία της Μυρτιάς», με ομιλητή τον οσιολογιώτατο αγιορείτη μοναχό Μωυσή με θέμα «Η Εκκλησία σήμερα».

Ο λόγος του γέροντα Μωυσή, πράος και πατερικός, έρχεται να δώσει πνευματική ενίσχυση στους πιστούς που σήμερα όσο ποτέ έρχονται αντιμέτωποι με ποικίλα προβλήματα του καθημερινού τους βίου. Ο π. Μωυσής τόνισε ότι: «Η Εκκλησία έχει βάση της τον Ουρανό, δεν είναι μια επίγεια δυναστεία, μεταμορφώνει, αγιάζει, ευλογεί και εμπνέει τον άνθρωπο, τον προσανατολίζει στο Φώς. Είναι πάντα ένα ανοιχτό φαρμακείο και θεραπευτήριο για τον άνθρωπο που τον περιμένει για να τον σώσει ως μόνη πηγή αγιασμού και σωτηρίας».

Ο γέροντας Μωυσής σήμερα 1 Φεβρουαρίου θα ομιλήσει στην Γενική Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας στο Αγρίνιο με θέμα «Εκκλησία και δόγμα» και το απόγευμα και ώρα 6.30 στο Πνευματικό Κέντρο της Ι. Μητροπόλεως στην Ιερά Πόλη Μεσολογγίου με θέμα «Η οικογένεια σήμερα».


Τρίτη, 1 Φεβρουαρίου 2011

Πρόγραμμα Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου

ΠΕΜΠΤΗ 3 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011
07:30' - ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΣΥΜΕΩΝ ΙΕΡΑΣ ΠΟΛΕΩΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Όρθρος – Πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία


ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

07:30' – ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΘΕΡΜΟΥ
Όρθρος – Πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία


ΤΕΤΑΡΤΗ 9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

17:00’ – ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΡΑΪΝΩΝ ΤΡΙΧΩΝΙΔΟΣ
Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός


ΠΕΜΠΤΗ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

07:30' - ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΕΥΗΝΟΧΩΡΙΟΥ
Όρθρος – Πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία


ΠΕΜΠΤΗ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

17:00’ – ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ ΤΟΥ ΕΝ ΣΚΛΑΒΑΙΝΟΙΣ - ΣΚΛΑΒΑΙΝΑ ΒΟΝΙΤΣΗΣ
Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός


ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

07:30' - ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΜΥΡΤΙΑΣ
Όρθρος – Θεία Λειτουργία – Τετραετές Μνημόσυνο μακαριστού Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας κυρού ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ και εξάμηνο Μνημόσυνον μακαριστού καθηγουμένου Αρχιμ. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ


ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 201107:30' – ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΑΤΟΥΝΗΣ
Όρθρος – Αρχιερατική Θεία Λειτουργία – Εις διάκονον χειροτονία του κ. Γεωργίου Τσαρνά


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

18:00' - ΙΕΡΟ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΟ ΑΓΙΑΣ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΙΑΣ
Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός


ΚΥΡΙΑΚΗ 20 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

07:30' - ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΓΕΝΕΣΙΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΓΑΛΑΤΑ
Όρθρος – Αρχιερατική Θεία Λειτουργία


ΣΑΒΒΑΤΟ 26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

07:30' – ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΣΑΡΔΗΝΙΩΝ ΒΑΛΤΟΥ
Όρθρος – Αρχιερατική Θεία Λειτουργία


ΚΥΡΙΑΚΗ 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

07:30' – ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΤΡΙΧΩΝΙΔΟΣ
Όρθρος – Αρχιερατική Θεία Λειτουργία – Εις διάκονον χειροτονία του κ. Αθανασίου Φραγκοτάσιου

Πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία για τον πολιούχο του Ναυπλίου

Πολυαρχιερατική θεία λειτουργία τελέσθηκε σήμερα ανήμερα της εορτής του πολιούχου της πόλης του Ναυπλίου Αγίου Αναστασίου στον παλλιό ναό του Αγίου στο Ναύπλιο εκεί που μαρτύρησε ο Αγιος χοροστατούντος του μητροπολίτη Σπάρτης Ευστάθιου με τη συμμετοχή των Μητροπολιτών Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμά και Αργολίδας Ιακώβου και του θεοφιλεστάτου Επισκόπου Επιδαύρου Καλλινίκου.

Στο τέλος της θειας λειτουργίας ο Μητροπολίτης Ευστάθιος κυρηξε τον θείο λόγο και μεταξύ αλλων τόνισε την ανάγκη των Ελλήνων να αντισταθούν και να διαμαρτυρηθούν για την ορθοδοξία και για την διαστρέβλωση που γίνεται απο κάποιους στην ιστορία του έθνους μας κατα την απελευθέρωση της Ελλάδας απο τους Τούρκους, μιας κι οπως τόνισε σήμερα γιορτάζουμε την μνήμη του Αγίου Αναστασίου ο οποιος μαρτύρησε κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας για να υπερασπιστεί την ορθόδοξη πίστη του.

Κατόπιν ακολούθησε λιτάνευση της ιερας εικόνας σε ολη την πόλη παρουσία των πολιτικών και στρατιωτικών αρχων του Νομού και πλήθους κόσμου.


Ο Άγιος Αναστάσιος ο Νεομάρτυρας εκ Ναυπλίου
Ο Άγιος Αναστάσιος ήταν γέννημα και θρέμμα της πόλης του Ναυπλίου και έκανε το επάγγελμα του ζωγράφου. Αρραβωνιάστηκε την κόρη ενός χριστιανού, αλλά επειδή αυτή δεν είχε καλή ζωή, ο Αναστάσιος διέλυσε τον αρραβώνα. Οι συγγενείς όμως της κοπέλας έκαναν διάφορα σατανικά μάγια στον Αναστάσιο, για να τον εκδικηθούν με αποτέλεσμα ο Αναστάσιος να χάσει τα λογικά του. Εκμεταλλευόμενοι αυτή του την κατάσταση οι Τούρκοι, τον εξισλάμισαν. Αλλά όταν ο Θεός ευλόγησε και συνήλθε στα λογικά του, με θάρρος αποκήρυξε τον Ισλαμισμό και με γενναιότητα ομολόγησε τη χριστιανική του πίστη. Οι Τούρκοι, με διάφορες κολακείες και υποσχέσεις προσπάθησαν να τον μεταπείσουν, αλλά ο Αναστάσιος παρέμεινε ακλόνητος στη χριστιανική ομολογία του. Τότε την 1η Φεβρουαρίου 1655 υπέμεινε μαρτυρικό θάνατο από τους Τούρκους με διαμελισμό. Δηλαδή τον κατέσφαξαν με μαχαίρια.

Το Ναύπλιο τον έκανε πολιούχο του και ωραίος ναός στολίζει την πόλη αυτή προς τιμήν του νεομάρτυρα.

Ναύπλιο, του Βαγγέλη Μπουγιώτη
πηγη: ΑΜΕΝ.gr